استودیو حرفه ای کروماکی اختصاصی

تکنیک کروماکی (Chroma key) یکی از مهم ترین و پراستفاده ترین تکنیک های دنیای سینما می باشد که علاوه بر استفاده در صنعت سینما، در عکاسی نیز کاربرد های چشمگیری دارد. از جمله کاربرد های این تکنیک در عکاسی، می توان به جایگزینی فضای پس زمینه ی جدید و یا تغییر عناصر تصویر با معیار های دلخواه اشاره نمود. فرایند استفاده از این تکنیک در تصویربرداری نیز اینچنین می باشد.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از تکنیک کروماکی در سینما و عکاسی، کم هزینه بودن و در دسترس بودن آن در هر نقطه ای در کوتاه ترین زمان می باشد. قطعا خلق صحنه های مد نظر کارگردان و یا عکاس، در همه ی شرایط ممکن نیست و گاها نیازمند هزینه های گزافی است. بنابراین استفاده از تکنیک پرده سبز (کروماکی) توجیه اقتصادی بیشتری دارد. از متداول ترین استفاده ی آن به طور روزانه می توان به برنامه های گزارش آب و هوا اشاره نمود.

متداول ترین و ایضا پرکاربرد ترین رنگ های استفاده شده در تکنیک کروماکی رنگ های سبز و آبی می باشند زیرا این دو رنگ بهترین جداسازی را از رنگ پوست انسان دارند. در حالت کلی امروزه برنامه های تدوین و ویرایش عکس، با داشتن قدرت هوش مصنوعی و الگوریتم های متنوع برای تشخیص رنگ های بسیار قوی، توانایی تشخیص و جدا سازی هر رنگی را دارا می باشند اما به علت خاص بودن این نوع رنگ سبز، و نداشتن هیچگونه اشتراک احتمالی ای با عناصر موجود در صحنه، استفاده از رنگ سبز و در وهله ی دوم رنگ آّبی، به یک استاندارد جهانی مبدل گشته است. استودیو کروماکی بهنامان با داشتن سه دیواره ی بزرگ و بلند با طول ۹ متر و دو دیواره با طول ۳ متر به ارتفاع ۴/۵ متر فضایی بسیار مناسب را در اختیار فیلمسازان و تولید کنندگان تیزر و فضای مجازی قرار میدهد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.